lørdag den 5. november 2011

Flashback: RTL Punkt 12 // 25.06.07 - Oversættelse

Beklager, jeg kan ikke få videoen ind!

Kvinde: Tysk plejede ikke at være et yndlingsfag i Frankrig, men nu giver de franske piger alt hvad de har og de kan virkelig godt lide at studere tysk, kun på grund af Tokio Hotel. Aldrig før har et tysktalende band være så succesfuld i Frankrig, så nu vil de franske fans gerne vide hvad de synger med på.Vores korrespondent Miriam B. har sluttet sig til de studerende i en lektion.

[Pigerne synger med på Durch den Monsun]
Reporter:
Dette er ikke forberedelse på en Tokio Hotel koncert, men en tysk lektion i en meget normal fransk skole.

Pigerne: (på tysk) Jeg elsker Bill

Reporter: Oui Oui, drengene fra Tokio Hotel har fået de franske piger til at falde for sig så meget. De studere nu de tyske tekster. Det gøre ikke stavemåden meget lettere, men det gør det hele meget sjovere.

Pige: (På tysk) Jeg har lært, øhh, en masse ord sammen med Tokio Hotel
Pige: Da Geht die Post ab (ler)

Reporter: Den tyske lærer er glad, for indtil nu har der ikke været meget interesse for disse lektioner.
Lærer: Tokio Hotel giver eleverne motivation til at lære tysk. Især de unge.

Reporter: Intet tysktalende band har nogensinde været så succesfuld i Frankrig. Her er billetterne til deres koncerter bliver også udsolgt meget hurtigt og kærligheden er gengældt, fordi drengene fra Tokio Hotel sætter pris på den franske charme.
Bill: Jeg syns det er virkelig sødt og jeg kan virkelig godt lide det, når de har en fransk accent når de snakker tysk.

Reporter: Og Tom er den som er bedst forberedt på det vilde fransk fan-miljø; han er meget inde i det franske sprog.
Tom: Jeg er alllerede god til det: mit navn: Je mappelle Tom. Og jeg kan sige meget mere: Voulez wutze, ab in die Butze og sådan noget.
Reporter: Det er ikke helt det sprog de franske elever lærer, men alligevel: Tokio Hotel ser ud til at have nogle pædagogiske evener, i denne skole kommer der flere og flere elever til de tyske lektioner. Og de vil være i stand til at tage til Tokio Hotel koncerter og synge med uden fejl.

Pigerne: Jeg elsker Tokio Hotel!

Ingen kommentarer: