søndag den 9. januar 2011

Vanity Fair - Tokio Hotel effekten (Italien)


De er igang med deres nye album, og har udgivet Best Of. Bandet er blevet et "lærende" fænomen.

De viser heller ikke andet med deres Best Of albums (udgivet d. 14 december): det blev udgivet i tre versioner, engelsk, tysk og en dobbelt CD.
Efter udgivelsen af deres DVD 'Humanoid City Live' i Juli, stopper de fire unge sangere ikke med at lave tysk musik. Bill, Tom, Gustav og Georg har sunget på deres moderssprog i år, før de begynde at oversætte deres til engelsk og spille på internationale scener (I øjeblikket er de i i L.A. for at arbejde på deres nye CD, som vil udkomme i 2011.)

Og derfor får bandet ry for at være “lærende”: på grund af dem har fans på halvdelen af planeten opdaget det tyske sprog. Det er “Tokio Hotel effekten” mener Goethe Institute (mest kendte sporgskole for tysk i Italien): De sidste par år er mange klasser fuldt booket, og Tyskland er populær for studierejser igen. Og i 2009 blev bandet udvalgt som “Sprachwahrer”, den højste pris fra magasinet “Deutsche Sprachwelt”, som er for udbredelsen af det tyske sprog.

Ingen kommentarer: